OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
obowiązujące w przedsiębiorstwie Anny Fabijaniak, działającej pod firmą Destiller - Anna Fabijaniak
- Definicje wyrażeń użytych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży
- Sprzedawca – Anna Fabijaniak, prowadząca działalność pod firmą Destiller - Anna Fabijaniak, ul. Grunwaldzka 37, 37-560 Pruchnik, NIP: 7922037179, REGON: 360606710, adres e-mail: biuro@destiller.pl, numer telefonu: + 48 660 143 042.
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególnie przyznają zdolność prawną, która składa Zamówienie i następnie zawiera Umowę.
- Konsument – Kupujący, będący osobą fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osobą fizyczną, zawierającą ze Sprzedawcą Umowę, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające do zawarcia Umowy ze Sprzedawcą, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
- Umowa – umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
- Towary – produkty prezentowane i oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę, w tym maszyny oraz zespoły maszyn.
- OWS – niemniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży
- Sklep Destiller – stacjonarny (fizyczny) punkt sprzedaży Towarów, należący do Sprzedawcy i mieszczący się pod adresem ul. Grunwaldzka 37, 37-560 Pruchnik.
- Sklep Internetowy – strona internetowa (system wymiany informacji i zdalnego wyboru oraz zakupu Towarów) dostępny pod adresem www.destiller.pl, destiller.com, destiller.de, za pośrednictwem której Kupujący może w szczególności zapoznać się z Towarami oferowanymi przez Sprzedawcę oraz złożyć Zamówienie.
- Przewoźnik – przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie transportu i dostawy przesyłek, tacy jak m.in. Pocztex, Fedex, DHL, Raben, DSV.
- Postanowienia ogólne
- OWS określają zasady składania Zamówienia przez Kupującego, zawarcia Umowy oraz regulują wzajemne prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego wynikające z zawartej Umowy, w tym zasady uiszczania przez Kupującego wynagrodzenia z tytułu zawartej Umowy oraz dostarczania Towaru Kupującemu.
- Kupujący może w każdym czasie uzyskać dostęp do aktualnej wersji OWS pod adresem: www.destiller.pl/ows, pobrać OWS w formacie pliku PDF, a także w każdym czasie sporządzić ich wydruk.
- Sklep Internetowy jest prowadzony i administrowany przez Sprzedawcę.
- Szczegółowe zasady funkcjonowania Sklepu Internetowego oraz składania za jego pośrednictwem Zamówienia i zawierania Umowy reguluje regulamin Sklepu Internetowego dostępny pod adresem: /regulamin
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
- W zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną, OWS są regulaminem w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Informacje o Towarach i cenach
- Kupujący może uzyskać informacje o Towarach oferowanych przez Sprzedawcę bezpośrednio w Sklepie Destiller, telefonicznie pod numerem + 48 660 143 042, mailowo pod adresem biuro@destiller.pl oraz za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Informacje o Towarach oferowanych do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego (zdjęcia i opisy) podlegają ograniczeniom technicznym i mają na celu jedynie umożliwienie Kupującemu wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towaru. W szczególności wygląd Towaru na prezentowanych w Sklepie Internetowym zdjęciach może różnić się od jego rzeczywistego wyglądu. Ponadto opis Towaru może zawierać uproszczenia związane z jego dostosowaniem do wersji czytelnej i właściwej celowi umieszczenia tego opisu w Sklepie Internetowym.
- Sprzedający dołoży wszelkiej staranności, aby przedstawić Kupującemu pełną informację na temat oferowanego Towaru.
- Składanie Zamówienia
- Kupujący może złożyć Zamówienie:
- bezpośrednio w Sklepie Destiller (stacjonarnie);
- telefonicznie pod numerem + 48 660 143 042;
- mailowo na adres biuro@destiller.pl;
- za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Po otrzymaniu Zamówienia i ewentualnym ustaleniu z Kupującym jego brakujących elementów – z wyjątkiem Zamówień składanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Sprzedawca utrwala treść Zamówienia w formularzu Zamówienia.
- Sprzedawca przesyła formularz Zamówienia na wskazany przez Kupującego adres mailowy wraz z OWS albo przekazuje formularz wraz z OWS bezpośrednio Kupującemu.
- Po potwierdzeniu przez Kupującego warunków wskazanych w formularzu Zamówienia, Sprzedawca informuje Kupującego o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
- Szczegółowo sposób składnia Zamówień za pośrednictwem Sklepu Internetowego określa jego regulamin.
- Kupujący może złożyć Zamówienie:
- Zawarcie umowy
- Umowa zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji zgodnie z pkt IV ust. 4 OWS.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy utrwaloną w formularzu treścią Zamówienia a OWS decydujące znaczenie mają postanowienia Zamówienia.
- Zmiana Umowy wymaga zachowania pod rygorem nieważności formy dokumentowej (np. formy wiadomości mailowej).
- Warunki płatności
- W przypadku konieczności wyprodukowania Towaru (gdy nie istnieje on w chwili zawarcia Umowy) Kupujący zobowiązany jest do zapłaty zaliczki na poczet ceny. Pozostała część ceny płatna jest po wyprodukowaniu Towaru i jego przygotowaniu do transportu.
- Kupujący dokonuje zapłaty ceny lub zaliczki wynikającej z Umowy przelewem na wskazany przez Sprzedawcę rachunek bankowy.
- Kupujący może dokonać zapłaty za Towar gotówką w Sklepie Destiller, chyba że obowiązujące przepisy prawa wyłączają taką możliwość.
- Kupujący dokonuje zapłaty:
- ceny wynikającej z Umowy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy;
- zaliczki na poczet ceny wynikającej z Umowy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy (co do Towarów, których wytworzenie należało dopiero zlecić);
- pozostałe części ceny wynikającej z Umowy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia poinformowania go przez Sprzedawcę o wyprodukowaniu Towaru i jego gotowości do wysyłki (co do Towarów, których wytworzenie należało dopiero zlecić).
- Za dzień zapłaty ceny lub zaliczki wynikającej z Umowy przyjmuje się dzień uznania stosownej kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- Do czasu zapłaty przez Kupującego całości ceny wynikającej z Umowy Towar pozostaje własnością Sprzedawcy.
- Sposób, termin i koszty dostawy Towaru
- Dostawa Towaru realizowana jest przez Sprzedawcę za pośrednictwem Przewoźnika. Kupujący, po poinformowaniu u tym Sprzedawcy, ma możliwość samodzielnego zlecenia lub dokonania transportu Towaru. Kupując może także ustalić ze Sprzedawcą, że dostawa Towaru zostanie wykonana przez konkretnego Przewoźnika.
- Dostawa Towaru wykonywana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do następujących państw: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania.
- Sprzedawca oferuje Kupującemu również możliwość osobistego odbioru zakupionego Towaru. Odbiór osobisty odbywają się w terminie ustalonym ze Sprzedawcą. O przygotowaniu Towaru do odbioru osobistego Kupujący zostanie poinformowany poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie.
- W przypadku Kupujących niebędących Konsumentami wydanie Towaru Kupującemu następuje z chwilą, gdy w celu jego dostarczenia do miejsca wskazanego w Zamówieniu, Towar został powierzony Przewoźnikowi. Od tego momentu na Kupującego przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia.
- W przypadku Konsumentów wydanie Towaru następuje z chwilą jego dostarczenia do miejsca wskazanego w Zamówieniu.
- W każdym przypadku wydanie Towaru nastąpi nie wcześniej niż po dokonaniu zapłata całości ceny wynikającej z Umowy.
- Do odbioru Towaru w miejscu wskazanym w Zamówieniu uprawniona jest każda pełnoletnia osoba przebywająca pod tym adresem (dostawa obejmuje dostarczenie Towaru do określonego miejsca, a nie wręczenie konkretnej osobie).
- Sprzedawca zaleca, aby Kupujący w miarę swoich możliwości, rozpakował i sprawdził stanu Towaru w obecności kuriera. W przypadku uszkodzenia Towaru w transporcie kurier powinien sporządzić odpowiedni protokół i zabrać Towar, co znacznie ułatwia ewentualny proces reklamacyjny.
- Koszt dostawy każdego Towaru wymaga dokonania przez Sprzedawcę indywidualnej kalkulacji i jest ustalany odrębnie dla każdej Umowy. Na koszt dostawy Towaru mają wpływ jego wielkość oraz sposób dostawy.
- Z uwagi na charakter Towarów, koszt dostawy powyżej 27 złotych zawiera w sobie również koszt ubezpieczenia Towaru i jest istotnym elementem jego ostatecznej ceny. Transport Towaru może odbywać się na europaletach.
- Okres dostawy Towaru do Kupującego obejmuje czas przygotowanie Towaru do wysyłki, przekazania go Przewoźnikowi oraz czas transportu Towaru przez Przewoźnika do Kupującego.
- Jeżeli w treści Umowy nie postanowiono inaczej, maksymalny czas dostawy Towaru wynosi 1 miesiąc licząc od momentu zapłaty przez Kupującego całej ceny wynikającej z Umowy, z zastrzeżeniem ust. 14 i 15 poniżej.
- Do okresu dostawy nie wlicza się czasu potrzebnego do wyprodukowania danego Towaru – w przypadku zawarcia Umowy dotyczącej Towaru, który jeszcze nie istnieje. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że czas potrzebny do wyprodukowania Towaru może wynosić nawet kilka miesięcy.
- Okres dostawy Towaru ulega wydłużeniu o czas trwania okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności spowodowanych siłą wyższą, taką jak np. strajki, niepokoje społeczne lub konflikty zbrojne, epidemie oraz nadzwyczajne czynniki atmosferyczne, a także zakłóceniami produkcyjnymi u podmiotu produkującego Towar oraz decyzje organów władzy publicznej uniemożliwiające Sprzedawcy dochowania maksymalnego terminu dostawy Towaru.
- Rozwiązanie Umowy
- Umowa ulega automatycznemu rozwiązaniu:
- w przypadku braku dokonania przez Kupującego zapłaty ceny w terminie (zgodnie z pkt VI ust. 4 lit. a) OWS);
- w przypadku braku dokonania przez Kupującego zapłaty zaliczki na poczet ceny wynikającej z Umowy w terminie (zgodnie z pkt VI ust. 4 lit. b) OWS).
- Sprzedawca może odstąpić od Umowy w terminie 21 (dwudziestu jeden) dni licząc od dnia, w którym bezskutecznie upłynął termin na dokonania przez Kupującego zapłaty pozostałe części ceny wynikającej z Umowy zgodnie z pkt VI ust. 4 lit. c) OWS.
- W przypadku odstąpienia przez Sprzedawcę od Umowy zawartej z Kupującym niebędącym Konsumentem uiszczona na poczet ceny zaliczka nie podlega zwrotowi.
- W przypadku automatycznego rozwiązania Umowy jej stronom nie przysługuje żadna rekompensata ani odszkodowanie z tytułu jej zawarcia.
- Umowa ulega automatycznemu rozwiązaniu:
- Prawo do odstąpienia od umowy przez Kupujących będących Konsumentami
- Konsument, który zawarł Umowę na odległość (poza Sklepem Destiller), ma prawo odstąpić od niej w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, wskazane w ust. 1 powyżej, nie przysługuje Konsumentowi w przypadku Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Termin na odstąpienie od Umowy, wskazany w ust. 1 powyżej, rozpoczyna się od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru lub od dnia w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż Przewoźnik weszła w posiadanie Towaru (wydano im Towar).
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. poprzez pismo wysłane pocztą tradycyjną lub wiadomość przesłaną pocztą elektroniczną). Przy składaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Konsument może (ale nie musi) skorzystać ze wzoru formularza stanowiącego załącznik do OWS, odpowiadającego Załącznikowi nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Zaleca się, aby do oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Konsument dołączyć uprzednio otrzymany paragon lub fakturę VAT – co ułatwi i przyśpieszy rozpoznanie zgłoszenia.
- Termin do złożenia oświadczania jest zachowany, jeżeli Konsument wyśle Sprzedawcy informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa do odstąpienia od Umowy przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru – z wyjątkiem ewentualnych dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Zwrot otrzymanej płatności następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od otrzymania przez Sprzedawcę informacji o odstąpieniu od Umowy, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych prawem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Konsument zobowiązany jest odesłać lub przekazać Towar Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w czasie 14 dni od dnia złożenia informacja o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, gdy Towar w zostanie odesłana przed upływem terminu 14 dni na adres ul. Grunwaldzka 37, 37-560 Pruchnik.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym także koszty zwrotu Towaru, którego nie da się odesłać w zwykłym trybie pocztą. Sprzedawca oferuje bowiem Towary, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą. Koszt zwrotu takich Towarów zależy od przyjętego przez Konsumenta sposobu (m.in. wybranego przez Konsumenta Przewoźnika) i może wynosić nawet 3 000 zł (trzy tysiące złotych) w przypadku Towaru o znacznych rozmiarach.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
- Reklamacja Towaru przez Kupujących będących Konsumentami
-
- Konsumentom przysługuje prawo do złożenia reklamacji Towaru z tytułu braku zgodności Towaru z Umową zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Konsument może zgłosić reklamację poprzez pismo wysłane pocztą tradycyjną na adres Sprzedawcy, wiadomość przesłaną pocztą elektroniczną oraz w każdy inny dopuszczony prawem sposób.
- Po otrzymaniu reklamacji Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Konsumentem w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania.
- Reklamacja rozpatrywana jest w terminie 14 dni od daty jej otrzymania przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca wskazuje, że odpowiedzialność z tytułu braku zgodności Towaru z Umową nie obejmuje sytuacji, w których dochodzi do naturalnego zużywania się Towaru w związku z korzystania z niego przez Kupującego.
- Niezależnie od postanowień niniejszego punktu oferowane Towary mogą być objęte gwarancją producenta lub innego podmiotu trzeciego. Ewentualna gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień wynikających z tytułu niezgodności Towaru z Umową.
- Reklamacja Towaru przez Kupujących nie będących Konsumentami
- W przypadku Umów zawieranych przez Kupujących niebędących Konsumentami, strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy za Towar z tytułu rękojmi za wady wynikającą z przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Kupującemu niebędącemu Konsumentem przysługują wobec Sprzedawcy jedynie uprawnienia wskazane poniżej.
- W przypadku Towaru objętego gwarancją udzieloną przez producenta lub inny podmiot trzeci (gwarant), w razie stwierdzenia wady Towaru w okresie tej gwarancji, Sprzedawca zobowiązuje się powiadomić o tym fakcie gwaranta. W przypadku uznania przez gwaranta swojej odpowiedzialności, Sprzedawca dokona wymiany części na nowe lub naprawy Towaru.
- Uprawnienia wobec Sprzedawcy, wskazane w ust. 2 powyżej, Kupujący może realizować w terminie 2 (dwóch) lat od dnia wydania mu Towaru.
- Sprzedawca może także dokonać naprawy Towaru w zakresie w jakim nie ponosi on odpowiedzialności za wady opisanej w niniejszym punkcie. Decyzja w tym zakresie należy jednak wyłącznie do Sprzedawcy i nie rodzi to żadnych dodatkowych uprawnień i roszczeń po stronie Kupującego.
- Sprzedawca na prośbę Kupującego udziela mu informacji niezbędnych do właściwego serwisowania oraz dokonywania napraw Towaru.
- O wystąpieniu wady Towaru Kupujący niebędący Konsumentem powinien powiadomić Sprzedawcę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia stwierdzenia wady. Zgłoszenie może zostać dokonane poprzez pismo wysłane pocztą tradycyjną na adres Sprzedawcy, wiadomość przesłaną pocztą elektroniczną oraz w każdy inny dopuszczony prawem sposób.
- Z tytułu Umowy, Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego niebędącego Konsumentem jedynie za szkody wyrządzone mu umyślnie lub na skutek rażącego niedbalstwa.
- Usługi dodatkowe
- Na podstawie odrębnego zlecenia Kupującego, Sprzedawca przeprowadzi szkolenie z obsługi stanowiącej Towar maszyny lub dokona jej pierwszego uruchomienia.
- Wykonanie czynności wskazany w ust. 1 powyżej jest odrębnie płatne i nie wchodzi w zakres ceny wskazanej w Umowie, chyba, że strony postanowią inaczej.
- Po wykonaniu przez Sprzedawcę czynności wskazanych w ust. 1 powyżej, Kupującemu, będącemu Konsumentem, nie będzie przysługiwać prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość co do tej czynności, co Konsument akceptuje i przyjmuje do wiadomości.
- Na zlecenie Kupującego i po uprzednim ustaleniu jego warunków Sprzedawca wykonuje także drobny serwis stanowiących Towar maszyn oraz jest w stanie wykonać instalacje do chłodzenia lub grzania procesowego zbiorników.
- Postanowienia końcowe
- Umowa i OWS podlegają prawu polskiemu.
- Sprzedawca nie jest stroną kodeksu dobrych praktyk. W przypadku Kupujących będących Konsumentami istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. O zasadach dostępu do tych procedur informacji udziela wybrany przez Konsumenta organ.
- Sprzedawca może zmienić OWS. Zmiana OWS następuje w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, z tym zastrzeżeniem, że zmian ta nie dotyczy Umowy zawartej przed wejściem w życie zmian.
- Zmiana OWS może nastąpić z następujących przyczyn:
- zmiany przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na działalność Sprzedawcy lub treść OWS;
- nałożenia określonych obowiązków na Sprzedawcę przez organy państwa, w tym sądy powszechne;
- usprawnienia obsługi Kupujących;
- przyznania dodatkowych uprawień Kupującym;
- zapobiegania nadużyciom, które mogą powstać w związku z zawieraniem Umowy;
- wystąpienia zmiany uwarunkowań operacyjnych, ekonomicznych lub rynkowych dotyczących działalności Sprzedawcy.
- Nieważność lub bezskuteczność któregokolwiek z postanowień OWS nie narusza ważności lub skuteczności innych postanowień. W takim wypadku zamiast nieważnych lub bezskutecznych postanowień znajdują zastosowanie odpowiednie przepisy prawa.
- W przypadku:
- Kupujących niebędących Konsumentami, oraz
- Konsumentów będących osobami fizycznymi, zawierającymi ze Sprzedawcą Umowę, bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego
- spory wynikające z Umowy będą rozpoznawane przed sądem miejscowo właściwym dla Sprzedawcy.
- W przypadku Konsumentów będących osobami fizycznymi zawierającymi ze Sprzedawcą Umowę niezwiązaną bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową, w razie sporu wynikającego z Umowy, Sprzedawca lub Konsument może wytoczyć powództwo także (ale nie wyłącznie) przed sądem miejscowo właściwym dla Sprzedawcy.
- Zawarcie Umowy, w tym składanie Zamówień wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych Kupującego. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych zostały wskazane przez Sprzedawcę w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem /polityka-prywatnosci
- Wierzytelność przysługująca Kupującemu niebędącemu Konsumentem wobec Sprzedającego może być przedmiotem cesji wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą Sprzedającego. W przypadku Umowy zawartej z Konsumentem, Sprzedawca i Konsument nie są uprawnieni do przenoszenia jakichkolwiek praw i obowiązków wynikających z Umowy na jakąkolwiek osobę trzecią bez uprzedniej pisemnej zgody drugiej strony.